Ogłoszenie o przetargu na wynajem lokali przy ul. Dąbrowskiego 12 „Zalew Podwolina w Nisku” z dnia 03.12.2024

O G Ł O SZ E N I E

Dyrektor Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej działając na podstawie zarządzenia nr 67a/2021 Burmistrza Gminy i Miasta Nisko z dnia  26.05.2021r zmienionego Zarządzeniem nr 294/2024 Burmistrza Gminy i Miasta Nisko z dnia 03.12.2024r ogłasza przetarg ustny nieograniczony na najem  na okres 5 lat, lokali użytkowych nr 1, 2, 3, 4, 5 i 6  w budynku gastronomiczno – handlowym przy ul. Dąbrowskiego 12 „Zalew Podwolina w Nisku” stanowiącym własność Gminy Nisko, administrowanymi przez Zarząd Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej.

Przetarg ma na celu uzyskanie najwyższej  rocznej stawki czynszu.

Budynek przy ul. Dąbrowskiego 12, w Nisku usytuowany jest na działce ewidencyjnej nr 5140/256 obręb Nisko, powierzchnia zabudowy – 173,62 m2, powierzchnia użytkowa – 131,94 m2, kubatura – 846,86 m3. Budynek wybudowany w 2020r, w technologii tradycyjnej, jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, dwuspadowy, przeznaczony pod wykonywanie działalności gastronomiczno – handlowej.  Budynek znajduje się w niewielkiej odległości od mola i kąpieliska. Składa się z 6 lokali użytkowych przeznaczonych pod wykonywanie działalności gastronomiczno – handlowej. Bezpośrednio przed budynkiem od strony wody znajduje się teren utwardzony. Wyposażony w instalację elektryczną do celów ogrzewania, oświetlenia i prowadzonej działalności, wodno – kanalizacyjną. Każdy z lokali ma oddzielny licznik energii elektrycznej i wodomierz. Ciepła woda z podgrzewaczy elektrycznych.  Budynek nie posiada instalacji gazu przewodowego. W lokalach nie można korzystać z butli gazowych. Rzut budynku stanowi załącznik nr 7.

  1. Lokal użytkowy nr 1 przeznaczony pod działalność gastronomiczną, o pow. użytkowej 23,76 m2, składa się z pomieszczenia usługowego o pow. 13,32 m2, magazynu o pow. 3,35 m2, łazienki o pow. 3,05 m2 oraz zaplecza o pow. 4,04 m2. Lokal posiada oddzielny licznik energii elektrycznej oraz wody. W pomieszczeniach na podłogach płytki ceramiczne, ściany płytki ceramiczne do wysokości 2 m. ściany i sufity powyżej 2 m pomalowane na biało farbą emulsyjną. Drzwi zewnętrzne i wewnętrzne aluminiowe. Sprzedaż produktów następuje przez okno z pomieszczenia usługowego. Na zewnątrz przed każdym lokalem jest oświetlenie oraz gniazdko wtyczkowe. Lokale wyposażone są w jedno gniazdo siłowe w pomieszczeniu usługowym. Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 1 wraz z wyposażeniem znajduje się w załączniku nr 1 do ogłoszenia. Lokal usługowy dostępny od stycznia 2025 roku.

Wywoławcza roczna stawka czynszu netto wynosi 20.000,00 zł plus należny podatek VAT. 

Minimalne jednorazowe postąpienie nie może być niższe niż 500,00 zł.

Wadium w wysokości 4000,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące złotych i zero groszy), należy wpłacić na rachunek Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nadsańskim Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli nr 24 9430 0006 0037 8330 2000 0003, w terminie do 16 grudnia 2024r. w tytule przelewu prosimy wskazać nazwę lokalizacji Dąbrowskiego 12/1 (przetarg na działalność gastronomiczno -handlową).

  • Lokal użytkowy nr 2 przeznaczony pod działalność gastronomiczną,  o pow. użytkowej 20,48 m2, składa się z pomieszczenia usługowego o pow. 10,04 m2, magazynu o pow. 3,35 m2, łazienki o pow. 3,05 m2 oraz zaplecza o pow. 4,04 m2. Lokal posiada oddzielny licznik energii elektrycznej oraz wody. W pomieszczeniach na podłogach płytki ceramiczne, ściany płytki ceramiczne do wysokości 2 m. ściany i sufity powyżej 2 m pomalowane na biało farbą emulsyjną. Drzwi zewnętrzne i wewnętrzne aluminiowe. Sprzedaż produktów następuje przez okno z pomieszczenia usługowego. Na zewnątrz przed każdym lokalem jest oświetlenie oraz gniazdko wtyczkowe. Lokale wyposażone są w jedno gniazdo siłowe w pomieszczeniu usługowym. Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 2 wraz z wyposażeniem znajduje się w załączniku nr 2 do ogłoszenia. Lokal dostępny od 17 marca 2025r.

Wywoławcza roczna stawka czynszu netto wynosi 19.000,00 zł plus należny podatek VAT. 

Minimalne jednorazowe postąpienie nie może być niższe niż 500,00 zł.

Wadium w wysokości 3800,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące osiemset złotych i zero groszy), należy wpłacić na rachunek Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nadsańskim Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli nr 24 9430 0006 0037 8330 2000 0003, w terminie do 16 grudnia 2024r. w tytule przelewu prosimy wskazać nazwę lokalizacji Dąbrowskiego 12/2 (przetarg na działalność gastronomiczno -handlową).

  • Lokal użytkowy nr 3 przeznaczony pod działalność gastronomiczną,  o pow. użytkowej 20,48 m2, składa się z pomieszczenia usługowego o pow. 10,04 m2, magazynu o pow. 3,35 m2, łazienki o pow. 3,05 m2 oraz zaplecza o pow. 4,04 m2. Lokal posiada oddzielny licznik energii elektrycznej oraz wody. W pomieszczeniach na podłogach płytki ceramiczne, ściany płytki ceramiczne do wysokości 2 m. ściany i sufity powyżej 2 m pomalowane na biało farbą emulsyjną. Drzwi zewnętrzne i wewnętrzne aluminiowe. Sprzedaż produktów następuje przez okno z pomieszczenia usługowego. Na zewnątrz przed każdym lokalem jest oświetlenie oraz gniazdko wtyczkowe. Lokale wyposażone są w jedno gniazdo siłowe w pomieszczeniu usługowym. Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 3 wraz z wyposażeniem znajduje się w załączniku nr 3 do ogłoszenia.  Lokal dostępny od stycznia 2025r.

Wywoławcza roczna stawka czynszu netto wynosi 19.000,00 zł plus należny podatek VAT. 

Minimalne jednorazowe postąpienie nie może być niższe nić 500,00 zł.

Wadium w wysokości 3800,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące osiemset złotych i zero groszy), należy wpłacić na rachunek Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nadsańskim Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli nr 24 9430 0006 0037 8330 2000 0003, w terminie do 16 grudnia 2024r. w tytule przelewu prosimy wskazać nazwę lokalizacji Dąbrowskiego 12/3 (przetarg na działalność gastronomiczno -handlową).

  • Lokal użytkowy nr 4 przeznaczony pod działalność handlową,  o pow. użytkowej 23,50 m2, składa się z pomieszczenia usługowego o pow. 13,32 m2, magazynu o pow. 4,54 m2, łazienki o pow. 1,60 m2 oraz zaplecza o pow. 4,04 m2. Lokal posiada oddzielny licznik energii elektrycznej oraz wody. W pomieszczeniach na podłogach płytki ceramiczne, ściany płytki ceramiczne do wysokości 2 m. ściany i sufity powyżej 2 m pomalowane na biało farbą emulsyjną. Drzwi zewnętrzne i wewnętrzne aluminiowe. Sprzedaż produktów następuje przez okno z pomieszczenia usługowego. Na zewnątrz przed każdym lokalem jest oświetlenie oraz gniazdko wtyczkowe. Lokale wyposażone są w jedno gniazdo siłowe w pomieszczeniu usługowym. Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 4 wraz z wyposażeniem znajduje się w załączniku nr 4  do ogłoszenia. Lokal dostępny od stycznia 2025r.

Wywoławcza roczna stawka czynszu netto wynosi 18.000,00 zł plus należny podatek VAT. 

Minimalne jednorazowe postąpienie nie może być niższe niż 500,00 zł. 

Wadium w wysokości 3600,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące sześćset złotych i zero groszy), należy wpłacić na rachunek Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nadsańskim Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli nr 24 9430 0006 0037 8330 2000 0003, w terminie do 16 grudnia 2024r. w tytule przelewu prosimy wskazać nazwę lokalizacji Dąbrowskiego 12/4 (przetarg na działalność gastronomiczno -handlową).

  • Lokal użytkowy nr 5 przeznaczony pod działalność handlową,  o pow. użytkowej 23,50 m2, składa się z pomieszczenia usługowego o pow. 13,32 m2, magazynu o pow. 4,54 m2, łazienki o pow. 1,60 m2 oraz zaplecza o pow. 4,04 m2. Lokal posiada oddzielny licznik energii elektrycznej oraz wody. W pomieszczeniach na podłogach płytki ceramiczne, ściany płytki ceramiczne do wysokości 2 m. ściany i sufity powyżej 2 m pomalowane na biało farbą emulsyjną. Drzwi zewnętrzne i wewnętrzne aluminiowe. Sprzedaż produktów następuje przez okno z pomieszczenia usługowego. Na zewnątrz przed każdym lokalem jest oświetlenie oraz gniazdko wtyczkowe. Lokale wyposażone są w jedno gniazdo siłowe w pomieszczeniu usługowym. Wykaz pomieszczeń w  lokalu nr 5 wraz z wyposażeniem znajduje się w załączniku nr 5 do ogłoszenia. Lokal dostępny od 17 marca 2025r.

Wywoławcza roczna stawka czynszu netto wynosi 18.000,00 zł plus należny podatek VAT. 

Minimalne jednorazowe postąpienie nie może być niższe niż 500,00 zł.

Wadium  w wysokości 3600,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące sześćset złotych i zero groszy), należy wpłacić na rachunek Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nadsańskim Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli nr 24 9430 0006 0037 8330 2000 0003, w terminie do 16 grudnia 2024r. w tytule przelewu prosimy wskazać nazwę lokalizacji Dąbrowskiego 12/5 (przetarg na działalność gastronomiczno -handlową).

  • Lokal użytkowy nr 6 przeznaczony pod działalność handlową,  o pow. użytkowej 20,22 m2, składa się z pomieszczenia usługowego o pow. 10,04 m2, magazynu o pow. 4,54 m2, łazienki o pow. 1,60 m2 oraz zaplecza o pow. 4,04 m2. Lokal posiada oddzielny licznik energii elektrycznej oraz wody. W pomieszczeniach na podłogach płytki ceramiczne, ściany płytki ceramiczne do wysokości 2 m. ściany i sufity powyżej 2 m pomalowane na biało farbą emulsyjną. Drzwi zewnętrzne i wewnętrzne aluminiowe. Sprzedaż produktów następuje przez okno z pomieszczenia usługowego. Na zewnątrz przed każdym lokalem jest oświetlenie oraz gniazdko wtyczkowe. Lokale wyposażone są w jedno gniazdo siłowe w pomieszczeniu usługowym. Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 6 wraz z wyposażeniem znajduje się w załączniku nr 6 do ogłoszenia. Lokal dostępny od stycznia 2025r.

Wywoławcza roczna stawka czynszu netto wynosi 19.000,00 zł plus należny podatek VAT. 

Minimalne jednorazowe postąpienie nie może być niższe niż 500,00 zł.

Wysokość wadium 3800,00 zł (trzy tysiące osiemset złotych i zero gorszy), należy wpłacić na rachunek Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nadsańskim Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli nr 24 9430 0006 0037 8330 2000 0003, w terminie do 16 grudnia 2024r. w tytule przelewu prosimy wskazać nazwę lokalizacji Dąbrowskiego 12/1 (przetarg na działalność gastronomiczno -handlową).

Przetarg odbędzie się w dniu 19 grudnia 2024r.  /czwartek/ o godz. 900 w Zarządzie Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nisku.

W przetargu nie mogą brać udziału osoby, podmioty, które posiadają zadłużenie wobec Gminy Nisko  i Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej. Osoby, podmioty, które dokonają spłaty zadłużenia nie później niż do 16 grudnia 2024r na rachunek Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej lub Gminy Nisko mogą uczestniczyć w przetargu. Za datę spłaty uważa się wpływ wymaganej kwoty na rachunek bankowy UGiM lub ZBKiZM.

 W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które wpłacą wadium do dnia 16 grudnia 2024r, przelewem na  rachunek bankowy Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej, ul. Fryderyka Chopina 31A, 37 – 400 Nisko, nr 24 9430 0006 0037 8330 2000 0003. Za datę wpłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej.

Przed otwarciem przetargu Komisja Przetargowa sprawdza dane osobowe i pełnomocnictwa osób przystępujących do przetargu.

Uczestnicy przetargu winni przedłożyć komisji przetargowej:

  1. dowód wpłaty wadium
  2. w przypadku osób fizycznych – dowód tożsamości oraz wypis z CEIDG,
  3. w przypadku wspólników spółki cywilnej – aktualne wypisy z właściwego dla danego podmiotu rejestru, właściwe pełnomocnictwo wskazujące osobę uprawnioną do udziału w przetargu w imieniu wspólników, dowody tożsamości,
  4. w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej a podlegających rejestracji aktualny wypis z rejestru sadowego, właściwe pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot,
  5. pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu określonymi w ogłoszeniu oraz ich przyjęciu bez zastrzeżeń.
  6. Dowód wpłaty wadium.
  7. pisemne pełnomocnictwo osób reprezentujących podmioty gospodarcze, osoby fizyczne bądź jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, o ile uczestnik reprezentowany jest przez pełnomocnika.

Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej.

Warunki  najmu:

  1. Najem obejmuje okres 5 lat.
  2. Do wylicytowanej stawki czynszu najmu będzie doliczony obowiązujący podatek VAT, aktualnie 23%
  3. Czynsz roczny płatny będzie w 12 miesięcznych ratach, z góry do 10 każdego miesiąca, z tym, że:
  4. w okresie od maja do sierpnia każdego roku wysokość miesięcznej raty czynszu netto obliczona będzie według następującego wzoru:

wylicytowana roczna kwota czynszu x 85%

        4

  • w miesiącach od września do kwietnia każdego roku wysokość miesięcznej raty czynszu netto obliczona będzie według następującego wzoru:

wylicytowana roczna kwota czynszu x 15%

  •  
  • Wylicytowana stawka czynszu będzie waloryzowana narastająco raz w roku, począwszy od 1 lutego danego roku,  o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłoszony przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedzający rok, w którym dokonuje się waloryzacji.
  • Najemca przed zawarciem umowy najmu zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Wynajmującego kaucji zabezpieczającej w wysokości miesięcznego czynszu brutto za miesiąc maj. Kaucja winna być wpłacona na nieoprocentowany rachunek bankowy Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nisku w Nadsańskim Banku Spółdzielczym nr 24 9430 0006 0037 8330 2000 0003.
  • Jeżeli osoba wygrywająca przetarg nie podpisze umowy najmu najpóźniej do dnia   31 grudnia 2024 r. wygasają  jej uprawnienia z tytułu wygranego przetargu.
  • Wszelkie zgody, zezwolenia, uprawnienia  i warunki dotyczące najmowanego lokalu, uczestnik wygrywający przetarg zobowiązany jest zabezpieczyć we  własnym zakresie.
  • Każdy najemca jest zobowiązany do utrzymania czystości wokół wynajmowanego lokalu oraz postawienia pojemników na odpady: żółty – metale i tworzywa sztuczne, niebieski – papier, zielony pojemnik -szkło i szary pojemnik zmieszane oraz ich systematycznego opróżniania.
  • Każdy najemca zobowiązany jest zawrzeć umowę na dostawę energii elektrycznej do lokalu, dostawę wody i odprowadzanie ścieków; wszelkie koszty związane z zawarciem i wykonaniem tych umów ponosi najemca.
  • Każdy najemca zobowiązany jest złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a także deklarację podatku od nieruchomości.
  • Najemca w ramach działalności prowadzonej w wynajętym lokalu nie może – bez uprzedniej zgody Wynajmującego – prowadzić działalności w zakresie:
  • sprzedaży asortymentu erotycznego typu sex shop, prowadzenia agencji towarzyskiej lub klubu nocnego typu go-go oferującego występy  artystyczne w zakresie tańca erotycznego, striptizu, itp.,
  • wypożyczania elektrycznych pojazdów trójkołowych napędzanych silnikiem elektrycznym,
  • gier hazardowych, o których mowa we właściwej ustawie o grach hazardowych,
  • sprzedaży  dopalaczy i innych tego typu substancji pochodzenia naturalnego lub syntetycznego działającego na ośrodkowy układ nerwowy w sposób zbliżony do działania substancji psychotropowych i odurzających oraz środków zastępczych niebędących żywnością (dopalacze i inne tego typu substancje), lub
  • prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach od 23.00 do 6.00.
  1. Biorący udział w przetargu może przystąpić do przetargu na najem maksymalnie dwóch lokali użytkowych.
  2. Uczestnicy przetargu powinni zapoznać się ze stanem technicznym lokali (szczególnie pod kątem prowadzonej działalności, brak możliwości korzystania z butli gazowych) oraz warunkami najmu,
  3. Licytacja na dany lokal odbędzie się nawet wówczas, gdy zostanie do niej dopuszczony tylko jeden Oferent, pod warunkiem podjęcia przez niego licytacji i wykonania minimum jednego postąpienia.
  4. Informacje można uzyskać w godzinach od 8.00 do 15.00 w biurze obsługi klienta w Zarządzie Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej, tel. 158412228.
  5. Wadium wpłacone przez oferenta, który przetarg wygrał, zaliczone zostanie na poczet czynszu najmu lokalu.
  6. W przypadku uchylenia się przez osobę, która wygrała przetarg od zawarcia umowy najmu – wadium przepada na rzecz Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nisku.
  7. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone po jego zakończeniu, nie później niż w terminie 3 dni roboczych.
  8. Zastrzega się prawo odwołania przetargu w całości lub na poszczególne lokale lub unieważnienia przetargu w całości lub części (na dany lokal), bez podania przyczyny.
  9. Ewentualne złe warunki atmosferyczne, zamkniecie kąpieliska nie będą powodem obniżenia wynegocjowanej stawki czynszu jak również nie mogą stanowić podstawy do zgłaszania jakichkolwiek innych roszczeń wobec Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej w Nisku, Gminy Nisko jak też każdoczesnego innego zarządzającego lokalami opisanymi w niniejszym Ogłoszeniu.

Szczegółowych informacji udziela Zarząd Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej -Pani Agnieszka Czyż – referent ds. księgowych i obsługi – tel. 158412228.

Ogłoszenie o przetargu dostępne jest w Biuletynie Informacji Publicznej: bip.zbkizm-nisko.pl  w zakładce Ogłoszenia oraz wywieszone w siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej, a także w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Nisku oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy i Miasta Nisko www.nisko.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Nisko bip.nisko.pl. Informacja o przetargu zawieszona została również na tablicach informacyjnych zlokalizowanych przy wjazdach na Zalew Podwolina.

Załączniki:

Załącznik nr 1 . Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 1 wraz z wyposażeniem

Załącznik nr  2. Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 2 wraz z wyposażeniem

Załącznik nr 3. Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 3 wraz z wyposażeniem

Załącznik nr 4 . Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 4  wraz z wyposażeniem

Załącznik nr 5 . Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 5 wraz z wyposażeniem

Załącznik nr 6 . Wykaz pomieszczeń w lokalu nr 6 wraz z wyposażeniem

Załącznik nr 7. Rzut budynku

Załącznik nr 8. Klauzula informacyjna RODO

Załącznik nr 9. Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu

z up. Burmistrza

mgr Katarzyna Zybura

Dyrektor Zarządu Budynków Komunalnych i Zieleni Miejskiej